Pozabankowa pożyczka ratalna jest produktem dość popularnym, aczkolwiek to nie oznacza, że za każdym razem klient będzie miał 100% pewności co do zobowiązania, które wybiera. Mnogość ofert na rynku może powodować, że nie będziesz w stanie za pierwszym razem ocenić, który produkt wypada najkorzystniej. Czy zatem możesz poszukać pomocy u specjalisty, jakim jest chociażby doradca kredytowy?
Czy doradca kredytowy pomaga tylko przy kredytach bankowych?
Jeżeli poprzez pojęcie doradcy kredytowego będziemy rozumieli pośredników kredytów gotówkowych i hipotecznych, to wówczas faktycznie do czynienia będziemy mieli jedynie z produktem bankowym. Jednak doradca kredytowy w polskim języku oznacza także agenta, pracownika danej instytucji finansowej. Jeśli jest to firma pożyczkowa, to jej specjalista będzie świadczył usługę mieszczącą się w szeroko pojętym doradztwie finansowym.
Warto jednak zaznaczyć, że taki agent, doradca czy specjalista będzie osobą działającą tylko i wyłącznie w interesie jednego pożyczkodawcy – tego, dla którego wykonuje swoją pracę. Przykładowo, jeśli będzie to doradca Providenta, to przedstawi Ci jedynie pożyczki ratalne Providenta, jeśli Kredytu OK, to zobaczysz u niego jedynie produkty, które oferuje Kredyt OK.
Na co doradca kredytowy zwróci Twoją uwagę?
Gdy będziesz pytać doradcę o konkretną pożyczkę, to poruszy on z Tobą takie aspekty jak:
- Twoja sytuacja finansowa. Aby dostać pożyczkę, musisz mieć z czego ją spłacać. Dlatego bardzo ważne są Twoje dochody. Na szczęście firmy pożyczkowe akceptują wiele różnych źródeł dochodów. Nie tylko umowę o pracę, ale też o dzieło, czy zlecenie, a nawet emerytury czy renty. Doradca dokona oceny Twojej zdolności kredytowej.
- Twoja historia kredytowa w BIK. Firmy pożyczkowe muszą sprawdzać swoich klientów w Biurze Informacji Kredytowej. Jeśli masz dobrą historię, to wówczas Twoje szanse na pożyczkę wzrosną. Ale, jeśli jesteś aktualnie za bardzo zadłużony albo kiedyś komornik egzekwował od Ciebie należność na rzecz wierzyciela, to raczej doradca odmówi Ci zobowiązania.
- Maksymalna kwota pożyczki, a potrzeby klienta. Kolejną kwestią, którą ekspert z Tobą poruszy dotyczyć będzie tego, ile chcesz pożyczyć. Wprawdzie nie masz obowiązku deklaracji celu pożyczkowego, ale możesz doradcy powiedzieć, na co chcesz wydać pieniądze. On wtedy Ci podpowie, czy rzeczywiście potrzebujesz tyle pieniędzy, ile na początku zakładałeś. Na przykład na naszej stronie Finloan możesz wnioskować o pożyczkę nawet do 30 tysięcy złotych. Owszem – jeśli taka kwota jest Ci konkretnie potrzebna, to skorzystaj, ale możesz też śmiało wnioskować o niższe sumy.
- Okres spłaty pożyczki. Wpłynie to z całą pewność na wysokość raty. Możesz zapytać o długi okres spłaty. Wówczas doradca powie Ci, że wprawdzie pojedyncza rata będzie niższa (Twój budżet domowy nie będzie nadmiernie obciążony co miesiąc), ale summa summarum poniesiesz większe koszty pożyczki. Z kolei krótszy okres to wyższa rata, ale po zsumowaniu pożyczka wyjdzie taniej.
- Parametry pożyczki. Doradca musi przedstawić Ci wszystkie wskaźniki, parametry i niuanse, które wpływają na to, jak ostatecznie wygląda produkt. Chodzi tutaj o oprocentowanie, prowizję, RRSO, wysokość pojedynczej raty, całkowity koszt pożyczki i całkowitą kwotę do spłaty. Możesz zapytać o każdy parametr.
- Wypełnianie wniosku kredytowego. Doradca może przy Tobie wypełnić wniosek. Polega to na tym, że pyta on Ciebie o wszystkie potrzebne dane. Możesz mu także okazać dowód osobisty, by mógł potwierdzić zarówno te dane, jak i Twoją tożsamość. Po wszystkim doradca pokaże Ci wniosek. Przeczytaj go i sprawdź, czy wszystko się zgadza. Jeśli tak, to nie pozostaje Ci nic innego jak złożyć własnoręczny podpis. To bardzo wygodne i pomocne rozwiązanie zwłaszcza dla klientów, którzy czują się niepewnie przy wypełnianiu kwestii formalnych.
Lepsza pożyczka z doradcą czy bez niego?
Jeżeli masz na oku konkretną firmę pożyczkową, to jak najbardziej kontakt z jej ekspertem może przynieść wymierne korzyści. Możesz otrzymasz pożyczkę na większą kwotę albo produkt promocyjny, czyli tańszy od innych. Masz też zawsze pole do negocjacji. Spotkaj się z agentem, przedstaw mu rzetelnie swoją sytuację finansową i wysłuchaj, jakie oferty ma on do zaproponowania. Następnie możesz spróbować zapytać o inne propozycje, czy postarać się o obniżenie prowizji. Gdyby tego było mało jest szansa, że otrzymasz wybór wypłaty środków pieniężnych – czy mają się znaleźć na Twoim koncie bankowym, czy otrzymasz pieniądze do ręki, bezpośrednio od agenta.
W przypadku, gdy zależy Ci na wyborze najlepszej pożyczki spośród wielu ofert rynkowych, to taki doradca nie przedstawi Ci innych produktów. Będzie to potencjalnie działało na Twoją niekorzyść. Nie jest powiedziane, że teoretycznie taka sama pożyczka ratalna w firmie A będzie tańsza niż w firmie B. Szukając samemu – np. w internecie – masz szansę na znalezienie wielu produktów. Dzięki temu porównasz je na polu konkurencyjności. Ale to nie oznacza, że zawsze dasz radę samodzielnie znaleźć najkorzystniejszą pożyczkę.
Natomiast my chcemy zwrócić Twoją uwagę na taki rodzaj doradztwa pożyczkowego, gdzie pod uwagę brane są oferty różnych podmiotów. To oznacza większą konkurencyjność. Co za tym idzie – w praktyce wybierane są tylko te pożyczki, które będą dla Ciebie najlepsze. Taką usługę zapewni Ci doradca kredytowy wnioskomat, gdzie już teraz możesz zapytać o najlepszą pożyczkę ratalną, dokładnie w tym miejscu: KONTAKT.
Pomoc specjalisty przy wyborze pożyczki – czy trzeba płacić za usługi?
Agent czy pracownik danej firmy pożyczkowej nie pobierze od Ciebie opłaty ekstra. Nie dostaniesz rachunku czy faktury za usługi. Patrząc na to z tej perspektywy jest to więc usługa darmowa. Ale nie do końca. Firmy pożyczkowe angażujące specjalistów muszą im płacić za wykonaną pracę, a to jest zawsze dodatkowy koszt dla pożyczkodawcy. Aby ten koszt sobie zrekompensować, firma może w ofercie podnieść koszty pożyczki. Odbić się to może np. na wysokości prowizji. Za wszystko ostatecznie zapłaci klient. Jednak pamiętaj, że z doradcą zawsze możesz się skontaktować – także w trakcie spłacania zobowiązania – pytać o potrzebne rzeczy, prosić o pomoc w rozwiązaniu problemów, a także zgłaszać swoje wszelakie uwagi, wątpliwości i zastrzeżenia. Za to nie będzie pobierana dodatkowa opłata.